II faza postępowania: ePłatności – Billbird

II faza postępowania: ePłatności – Billbird

  • UOKiK skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie przejęcia przez Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności kontroli nad BillBird.
  • W tej sprawie istnieje ryzyko ograniczenia konkurencji.

[Warszawa,  03 czerwca 2019 r.] Transakcja została zgłoszona do UOKiK na początku lutego 2019 r. Jej uczestnicy oferują doładowania do telefonów komórkowych (tzw. pre-paid),  doładowania do energetycznych liczników przedpłaconych oraz obsługują różnego rodzaju transakcje płatnicze.

Analiza wniosku wykazała, że łączne udziały uczestników koncentracji na jednym z rynków przekraczają próg 40 proc. Może to oznaczać powstanie pozycji dominującej oraz istotnego ograniczenia konkurencji, dlatego w tej sprawie konieczne jest przeprowadzenie badania rynku.

Rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia.

Informacje dodatkowe

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap trwa do miesiąca. Natomiast w sprawach szczególnie skomplikowanych, w których istnieje prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji lub wymagających badania rynku, postępowanie może trwać dłużej.

Na stronie internetowej UOKiK  zamieszczane są informacje na temat wszystkich prowadzonych przez urząd postępowań antymonopolowych w sprawach koncentracji. Więcej informacji o zasadach koncentracji przedsiębiorców w przygotowanym specjalnie opracowaniu.

 

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe  UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088, 22 55 60 430
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

 

Źródło: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=15525