BEZPIECZEŃSTWO NA RYNKU USŁUG FINANSOWYCH – WARSZTATY DLA NIESŁYSZĄCYCH
- Polski Związek Głuchych realizuje projekt, który ma chronić konsumentów z wadą słuchu przed nieuczciwymi praktykami na rynku finansowym.
- Warsztaty, filmy i materiały informacyjne są finansowane ze środków UOKiK.
- Konsumenci dowiedzą się, jak bezpiecznie pożyczać pieniądze i jak je inwestować.
[Warszawa, 27 listopada 2018 r.] Trwają warsztaty organizowane przez Polski Związek Głuchych (PZG) ramach projektu „Ochrona praw konsumentów – osób z niepełnosprawnością słuchu”. W każdym województwie PZG organizuje po dwa warsztaty w języku migowym, które dotyczą zagadnień finansowych i praw konsumenckich. Powstaną również filmy instruktażowe – zarówno dla osób z wadą słuchu, jak i pracowników banków. Pierwsi poznają zagadnienia związane ze sprzedażą produktów finansowych, takich jak polisolokaty czy kredyty, drudzy dowiedzą się o potrzebach w zakresie obsługi osób niesłyszących.
Eksperci w języku migowym przybliżą zagadnienia ze świata finansów. Uczestnicy dowiedzą się, jak wygląda ochrona konsumenta na rynku pożyczkowym oraz jak bezpiecznie pożyczać pieniądze. Poznają także strategie inwestowania i poszerzą swoją wiedzę na temat oszczędzania. Zapoznają się ze specyfiką kredytu walutowego, polisolokat oraz obligacji korporacyjnych. Poznają też główne obszary działalności instytucji chroniących konsumentów oraz nadzorujących rynek finansowy, takich jak: Narodowy Bank Polski (NBP), Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG) i Komisja Nadzoru Finansowego (KNF). Nauczą się również dbać o bezpieczeństwo finansów w internecie.
Celem projektu jest ochrona osób głuchych przed zagrożeniami związanymi z zarządzaniem finansami, zwiększenie ich wiedzy o produktach bankowych oraz prawach konsumenckich a także ograniczenie ich barier komunikacyjnych. Ważne jest również podniesienie wiedzy pracowników instytucji finansowych na temat potrzeb osób z wadą słuchu – na tym polega wyjątkowość tego przedsięwzięcia.
Projekt jest finansowany ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Potrwa do 31 grudnia 2018 roku.
Więcej informacji o projekcie można uzyskać w Oddziałach Polskiego Związku Głuchych. Każdy z oddziałów przeprowadza rekrutację do projektu wśród swoich członków, a aktualny harmonogram warsztatów dostępny jest w internecie.
Pomoc dla konsumentów:
Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088, 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Źródło: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=14983