Pomoc prawna – zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

POMOC PRAWNA – ZADZWOŃ DO STOWARZYSZENIA AQUILA

  • Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd?
  • Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.
  • Pomoc przeznaczona jest dla osób, które akwizytor podstępem namówił do zmiany sprzedawcy prądu, gazu, usług telekomunikacyjnych.

[Warszawa, 25 lipca 2018 r.] Znasz ten scenariusz? Przychodzi do ciebie akwizytor. Mówi, że jest z elektrowni, gazowni lub telekomunikacji i musisz zawrzeć nową umowę. Okazuje się, że nieświadomie zmieniasz dostawcę tych usług. Zrywasz taką umowę, a mimo to po jakimś czasie dostajesz nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Co możesz zrobić? Skontaktuj się ze Stowarzyszeniem Aquila (wym. akwila).

Stowarzyszenie Aquila udziela pomocy prawnej na etapie sądowym. Skorzystaj z niej jak najszybciej. Pamiętaj, że na obronę przed nakazem zapłaty masz tylko 14 dni od dnia, w którym go odbierzesz! Pomoc Stowarzyszenia Aquila przeznaczona jest tylko dla osób, które zawarły umowę w wyniku działań nieuczciwego sprzedawcy prądu, gazu lub usług telekomunikacyjnych. Mogą z niej skorzystać osoby, które m.in. zawarły umowę ze spółkami: Polski Prąd i Gaz, Twoja Telekomunikacja, Polskie Centrum Telemedyczne, Telekomunikacja dla Domu, PGT, Nasza, New Telekom i im podobnymi. Ta lista będzie się rozszerzać.

Nie czekaj. Zadzwoń pod numer 801 440 220 po więcej informacji.

Dostałeś nakaz zapłaty lub pismo z sądu – oto 4 kroki jak skorzystać z pomocy:

  1. Zeskanuj umowę, którą zawarłeś z firmą i wszystkie inne dokumenty dotyczące sprawy (np. otrzymywane faktury, twoje pisma wysyłane do przedsiębiorcy, pisma, które od niego otrzymałeś, potwierdzenia wysłania przez ciebie pism i potwierdzenia ich odbioru pism przez przedsiębiorcę) i wyślij na adres kontakt@prawo-konsumenckie.pl. Opisz dokładnie całą sprawę, napisz kiedy odebrałeś pismo z sądu oraz podaj numer telefonu do ciebie. Jeżeli nie masz skanera lub dostępu do internetu, pomoże ci w tym rzecznik konsumentów. Znajdziesz go w swoim mieście, powiecie lub zadzwoń pod numer 801 440 220.
  2. Stowarzyszenie Aquila musi mieć pełnomocnictwo, żeby działać w twoim imieniu. Dlatego przyśle ci je wraz z umową o darmową pomoc prawną e-mailem lub tradycyjną pocztą. Jak najszybciej po otrzymaniu tych dokumentów wydrukuj je, podpisz i odeślij do stowarzyszenia: skan e-mailem, a oryginały pocztą tradycyjną na adres: Kościuszki 35a, 50-011 Wrocław.
  3. Pomoc jest darmowa, musisz jednak wpłacić 37 zł z tytułu opłaty skarbowej od pełnomocnictwa i zaliczki na pokrycie kosztów korespondencji. Te pieniądze odzyskasz, gdy wygrasz sprawę. Numer rachunku Stowarzyszenia Aquila: 38 1750 0012 0000 0000 3898 0033. Opłatę musisz uiścić, gdy otrzymasz od stowarzyszenia pełnomocnictwo oraz umowę.
  4. W Stowarzyszeniu Aquila pracują prawnicy, którzy zaczną działać w twojej sprawie, gdy dostaną od ciebie skany. Liczy się czas, ponieważ na złożenie sprzeciwu od nakazu zapłaty jest tylko 14 dni.

O Stowarzyszeniu Aquila 

Stowarzyszenie Aquila jest organizacją konsumencką, która współpracuje z UOKiK. Od 1 czerwca 2018 roku pomaga konsumentom, którzy zostali oszukani przez firmy sprzedające prąd, gaz lub usługi telekomunikacyjne. Wiele osób w wyniku nieuczciwych działań przedsiębiorców nieświadomie zmieniło dostawcę tych usług. Śledztwo w tej sprawie prowadzi Prokuratura Okręgowa w Płocku. Projekt darmowej pomocy realizowany jest ze środków Poczty Polskiej, która w decyzji prezesa UOKiK zobowiązała się do tego, że przekaże pieniądze na ten cel.

To już kolejny raz, gdy UOKiK powierza Stowarzyszeniu Aquila projekt, który ma pomóc najsłabszym uczestnikom rynku. Obecnie m.in. prawnicy stowarzyszenia obsługują adres porady@dlakonsumentow.pl i mailowo rozwiązują problemy konsumentów, a pod koniec 2017 r. – wraz ze stowarzyszeniem Euro-Concret – edukowali seniorów na temat ich praw. Oba projekty finansował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Kontakt do Stowarzyszenia Aquila:

Ul. Kościuszki 35a, 50-011 Wrocław
Tel. 71 74 000 22
E-mail: kontakt@prawo-konsumenckie.pl

 

 

Dodatkowe informacje dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie

 

Kontakt dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

 

Źródło: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=14565